Ze všech stran, od svých známých, obchodních partnerů z okolí, tu a tam slýcháte, jak mají opět zahlcený mail obtěžujícími newslettery a nabídkami, o které nemají zájem. Ale jako podnikatel víte, jak je důležité být v kontaktu se zákazníky, jak s těmi stávajícími, tak potenciálními – novými. Samozřejmě, ty špatné newslettery lidi otravují. Vy se chybám vyvarujte a posílejte ty správné, které vašemu podnikání pomohou.
Nečekejte výborné výsledky během pár dní. Budování vlastní databáze kontaktů pro e-mailing je totiž časově náročné. Nákupem určitého množství kontaktů za pár korun někde na webovém tržišti může také znamenat dostat se do křížku se zákonem.
Jak tedy na správný newsletter?
Newsletter s pravdivými a významnými informacemi může zajistit a zvýšit věrnost vašich zákazníků a s ní spojenou ziskovost – budou se rádi vracet a utrácet u vás peníze. Pokud jim budete nabízet nejen nabídky,ale již zmiňované vhodné a pravdivé informace, vybudujete si image spolehlivého prodejce – odborníka.
Vhodně zvolený newsletter by neměl mít rozhodně vzhled letáku – jako dostáváme z hypermarketů. Není totiž dobré zahltit zákazníka množstvím položek, o které ani nemá zájem. Rozhodně se zaměřte na nabídku produktů a služeb, které jsou něčím výjimečné a odliší vás tak od konkurence.
Vytvořte takový newsletter, na který člověk klikne vždy, když se mu v mailu objeví. Zákazníka potěšíte tím, že mu popřejete k svátku či narozeninám (máte-li k dispozici tyto osobní informace) a poskytnete mu při této příležitosti slevu na nákup či dopravu zdarma.
Myslete na to, že žijeme v době „mobilní“ – přizpůsobte e-mailing chytrým telefonům. Pokud lidé na displeji „nerozšifrují“ vaši nabídku, nečekejte na ni reakci.
Pokud oslovený adresát několikrát za sebou na vaše newslettery nereflektuje, vezměte to v potaz a přestaňte mu je zasílat. Nedělejte potíže také lidem, kteří o váš newsletter už nemají zájem a chtějí se odhlásit.