McDonald´s

 „Franchisa jako životní byznys.“ To může dosvědčit 20 českých podnikatelů, kteří v současnosti vlastní licence na provoz 88 restaurací McDonald´s. 

Poskytovatel:

McDonald´s ČR, spol. s.r.o.

Počet poboček:

Vlastní provozovny: 9

Partnerské provozovny: 88

Nejpropracovanější franchisový řetězec, zvolený americkým časopisem Enterpreneur nejprestižnější franchisou roku, brzy uzavře další smlouvy na provoz jeho restaurací s českými podnikateli. Dlouhodobý záměr společnosti předat co největší počet restaurací v Česku do rukou franchisantů, se tak naplňuje. Je pravidlem, že stávající franchisanti počet svých restaurací rozšiřují, ale společnost se nebrání ani spolupráci s nováčky. Úspěšnému a stabilnímu byznysu předchází přibližně roční výcvik a tvrdá pravidla. 

Proč si vybrat k podnikání právě McDonald´s?

Skvělá značka, vysoká úroveň podpory a obchodní model, který je uznávaný nejenom v tomto odvětví

… je mnoho důvodů, proč se ucházet o franchisu u McDonald’s:

  • Žádné zkušenosti ani vzdělání v oboru nejsou podmínkou – vše vás naučí v rámci ročního tréninku.
  • V průběhu celého podnikání v rámci McDonald’s máte k dispozici konzultanta, který vám bude nápomocen při řešení každodenních provozních záležitostí.
  • Nebudete muset řešit propagaci značky, vše zajistí McDonald´s v rámci národního marketingu, na kterém se svým názorem podílíte i vy.
  • Budete mít podporu i dalších oddělení servisního centra McDonald´s (public relations, oddělení lidských zdrojů, finance apod.).
  • Banky považují podnikání s McDonald´s za podnikání s nízkým rizikem a jsou ochotny financovat franchisanty za velmi výhodných podmínek.
  • Průměrné cash flow franchisové restaurace se pohybuje okolo 4,3 milionu. Návratnost počáteční investice je více než 15 %.
  • Někteří franchisoví partneři McDonald´s patří mezi přední úspěšné české podnikatele.
  • V podnikání využívá McDonald´s moderní technologie a inovace s globálním know-how.
    Již více než půl století je McDonald´s lídrem oboru.

Prozatím se jen inspirujete?

 

Chcete podnikat a hledáte partnera?

Co franchisový koncept McDonald´s nabízí franchisantovi?

Od všech franchisantů vyžaduje dodržování standardů McDonald’s, zároveň jim ale jako značka poskytuje nadstandardní služby v podobě provozní podpory, školení a tréninku na vysoké úrovni. Má velmi kvalitní dodavatelský řetězec a přinese vám výhody našeho národního marketingu a jedné z nejuznávanějších značek na světě.

Podpora:

  • Provozní příručka, školení, trénink již v průběhu tréninku trvajícího cca 12 měsíců,
  • Kompletní informační systém včetně pokladního,
  • Provozní poradenství,
  • Manažerské poradenství,
  • Finanční poradenství,
  • Marketingová podpora,
  • Podpory jsou poskytovány v průběhu celého franchisového vztahu,

Komu je franchisa McDonald´s určena?

Franchising je určen těm, kteří mají ambice, odhodlání a talent a to všechno chtějí vložit do svého podnikání. Je skvělou cestou, jak se vyhnout rizikům spojeným se založením vlastního podnikání. Franchisant McDonald´s má tak jedinečnou příležitost podílet se na budování již zavedené a důvěryhodné značky. Jeho zodpovědností je každodenní provoz restaurace, národní centrála mu k jeho podnikání dává podporu ve formě zavedených systémů a procesů a společně s ním zajišťuje další růst jeho podnikání.

Základní požadavky na franchisanta:

  • Franchisantem se může být pouze fyzická osoba (ne právnická)
  • Zkušenosti se samotným podnikáním,
  • Schopnost řídit a motivovat kolektiv cca 40 zaměstnanců,
  • Organizační schopnosti,
  • Připravenost aktivně řídit restauraci,
  • Flexibilita v rámci regionu,
  • Osobní zapojení do řízení restaurace nebo restaurací,
  • Absolvování náročného tréninku a vzdělávacího programu v rozsahu cca 1 roku,
  • Dostatečný vlastní finanční kapitál.
  • Délka smlouvy se uzavírá na 20 let;

Nové provozovny – lokality

  • Společnost McDonald’s nehledá majitele nemovitostí – je zpravidla vlastníkem či přímým nájemcem nemovitostí;
  • McDonald´s provádí výběr lokality a zpracování projektu;
  • Způsob výběru lokalit je určen na základě zhodnocení tržního potenciálu lokality;
  • McDonald´s zajistí zpracování designu a vybavení provozovny – kupuje franchisant;
    Dva druhy provozoven – samostatně stojící budovy nebo součást existujících staveb (obchodní centra);

Financování a investice

  • Cena restaurace se odvíjí od její velikosti a typu. Průměrná restaurace stojí cca 18 mil. Kč.
  • Při nákupu první restaurace musíte 40 % ceny restaurace uhradit z vlastních prostředků, na zbytek je možné si půjčit od banky. Výše požadovaných vlastních zdrojů se liší dle ceny kupované restaurace. Cena restaurace se pohybuje v rozmezí od 12 do 25 mil. Kč, a proto od kandidátů na franšízu požadujeme prokázat, že mají k dispozici finanční prostředky nebo vlastní likvidní majetek ve výši alespoň 10 mil.

„Franchising v žádném případě není jednoduchou volbou. Jako každé podnikání i toto vyžaduje hodně úsilí, odhodlání a investic. Pokud jste toto všechno ochotní vložit, máte příležitost vybudovat úspěšné a prosperující podnikání.“ 

Chcete vědět více o McDonald´s?

Kontaktujte zástupce společnosti

Radim Foltýn

Franchising Director pro CZ & SK.

+420 222 007 110

Chcete vědět více o této  podnikatlské příležitosti?