McDonald´s
„Franchisa jako životní byznys.“ To může dosvědčit 20 českých podnikatelů, kteří v současnosti vlastní licence na provoz 88 restaurací McDonald´s.
Poskytovatel:
McDonald´s ČR, spol. s.r.o.
Počet poboček:
Vlastní provozovny: 9
Partnerské provozovny: 88
Nejpropracovanější franchisový řetězec, zvolený americkým časopisem Enterpreneur nejprestižnější franchisou roku, brzy uzavře další smlouvy na provoz jeho restaurací s českými podnikateli. Dlouhodobý záměr společnosti předat co největší počet restaurací v Česku do rukou franchisantů, se tak naplňuje. Je pravidlem, že stávající franchisanti počet svých restaurací rozšiřují, ale společnost se nebrání ani spolupráci s nováčky. Úspěšnému a stabilnímu byznysu předchází přibližně roční výcvik a tvrdá pravidla.
Proč si vybrat k podnikání právě McDonald´s?
Skvělá značka, vysoká úroveň podpory a obchodní model, který je uznávaný nejenom v tomto odvětví
… je mnoho důvodů, proč se ucházet o franchisu u McDonald’s:
- Žádné zkušenosti ani vzdělání v oboru nejsou podmínkou – vše vás naučí v rámci ročního tréninku.
- V průběhu celého podnikání v rámci McDonald’s máte k dispozici konzultanta, který vám bude nápomocen při řešení každodenních provozních záležitostí.
- Nebudete muset řešit propagaci značky, vše zajistí McDonald´s v rámci národního marketingu, na kterém se svým názorem podílíte i vy.
- Budete mít podporu i dalších oddělení servisního centra McDonald´s (public relations, oddělení lidských zdrojů, finance apod.).
- Banky považují podnikání s McDonald´s za podnikání s nízkým rizikem a jsou ochotny financovat franchisanty za velmi výhodných podmínek.
- Průměrné cash flow franchisové restaurace se pohybuje okolo 4,3 milionu. Návratnost počáteční investice je více než 15 %.
- Někteří franchisoví partneři McDonald´s patří mezi přední úspěšné české podnikatele.
- V podnikání využívá McDonald´s moderní technologie a inovace s globálním know-how.
Již více než půl století je McDonald´s lídrem oboru.
Prozatím se jen inspirujete?
Chcete podnikat a hledáte partnera?
Co franchisový koncept McDonald´s nabízí franchisantovi?
Od všech franchisantů vyžaduje dodržování standardů McDonald’s, zároveň jim ale jako značka poskytuje nadstandardní služby v podobě provozní podpory, školení a tréninku na vysoké úrovni. Má velmi kvalitní dodavatelský řetězec a přinese vám výhody našeho národního marketingu a jedné z nejuznávanějších značek na světě.
Podpora:
- Provozní příručka, školení, trénink již v průběhu tréninku trvajícího cca 12 měsíců,
- Kompletní informační systém včetně pokladního,
- Provozní poradenství,
- Manažerské poradenství,
- Finanční poradenství,
- Marketingová podpora,
- Podpory jsou poskytovány v průběhu celého franchisového vztahu,
Komu je franchisa McDonald´s určena?
Franchising je určen těm, kteří mají ambice, odhodlání a talent a to všechno chtějí vložit do svého podnikání. Je skvělou cestou, jak se vyhnout rizikům spojeným se založením vlastního podnikání. Franchisant McDonald´s má tak jedinečnou příležitost podílet se na budování již zavedené a důvěryhodné značky. Jeho zodpovědností je každodenní provoz restaurace, národní centrála mu k jeho podnikání dává podporu ve formě zavedených systémů a procesů a společně s ním zajišťuje další růst jeho podnikání.
Základní požadavky na franchisanta:
- Franchisantem se může být pouze fyzická osoba (ne právnická)
- Zkušenosti se samotným podnikáním,
- Schopnost řídit a motivovat kolektiv cca 40 zaměstnanců,
- Organizační schopnosti,
- Připravenost aktivně řídit restauraci,
- Flexibilita v rámci regionu,
- Osobní zapojení do řízení restaurace nebo restaurací,
- Absolvování náročného tréninku a vzdělávacího programu v rozsahu cca 1 roku,
- Dostatečný vlastní finanční kapitál.
- Délka smlouvy se uzavírá na 20 let;
Nové provozovny – lokality
- Společnost McDonald’s nehledá majitele nemovitostí – je zpravidla vlastníkem či přímým nájemcem nemovitostí;
- McDonald´s provádí výběr lokality a zpracování projektu;
- Způsob výběru lokalit je určen na základě zhodnocení tržního potenciálu lokality;
- McDonald´s zajistí zpracování designu a vybavení provozovny – kupuje franchisant;
Dva druhy provozoven – samostatně stojící budovy nebo součást existujících staveb (obchodní centra);
Financování a investice
- Cena restaurace se odvíjí od její velikosti a typu. Průměrná restaurace stojí cca 18 mil. Kč.
- Při nákupu první restaurace musíte 40 % ceny restaurace uhradit z vlastních prostředků, na zbytek je možné si půjčit od banky. Výše požadovaných vlastních zdrojů se liší dle ceny kupované restaurace. Cena restaurace se pohybuje v rozmezí od 12 do 25 mil. Kč, a proto od kandidátů na franšízu požadujeme prokázat, že mají k dispozici finanční prostředky nebo vlastní likvidní majetek ve výši alespoň 10 mil.
„Franchising v žádném případě není jednoduchou volbou. Jako každé podnikání i toto vyžaduje hodně úsilí, odhodlání a investic. Pokud jste toto všechno ochotní vložit, máte příležitost vybudovat úspěšné a prosperující podnikání.“
Chcete vědět více o McDonald´s?
Kontaktujte zástupce společnosti
Radim Foltýn
+420 222 007 110