V čem podnikat a jak začít? Máme tip na podnikání pro milovníky pohybu: podnikatelská příležitost ve fintess se značkou Expreska

Začít podnikat ve fitness mohou i oborem nepolíbení!

06 KVĚ 2019

Vidina samostatného podnikání je pro mnohé z nás velmi lákavá! Ať už jste realista či pozitivně laděná duše, připravte se raději na to, že podnikání nebude jenom procházkou růžovou zahradou.  Aby byla růžová zahrada krásná a dělala Vám radost, musíte o ni důsledně pečovat a pracovat na ní. Obdobně to platí také v podnikatelské realitě – aby bylo podnikání úspěšné, musíte vynaložit nemalé úsilí. V některých oborech se však nadřete více, v jiných méně, někde musí podnikatel neustále vymýšlet, zkoušet, improvizovat, jinde naopak může podnikat snadněji a s menším rizikem neúspěchu… JAK?

… SE ZNÁMOU ZNAČKOU, NAPŘÍKLAD FRANŠÍZOVOU!

Franšízové podnikání pod známou značkou EXPRESKA – šance stát se „drobným podnikatelem“ s velkými úspěchy.

Gustav Libra patří k těm šťastlivcům, kteří v sobě našli odvahu a změnili svůj profesní život. Rozhodl se prozkoumat nabídky hotových podnikatelských příležitostí a mezi nimi si také vybral. Zaujalo ho síťové podnikání pod známou značkou, formou franšízy, kde našel zalíbení. Podniká v něm už delší dobu a velmi úspěšně, zkrátka jede na vlně podnikání, stále jej rozšiřuje a konečně, podle jeho slov, jej práce opravdu baví a naplňuje!

Co Gustava přivedlo k myšlence začít podnikat,  proč se rozhodl právě pro podnikání se sítí fitness center pro ženy EXPRESKA? Své dojmy z podnikání pod známou značkou nám prozradil v inspirativním rozhovoru tento sympatický pražský podnikatel.

Podnikání s fitness konceptem… Co Vás k EXPRESCE přivedlo, lákala vás vždycky vidina podnikání ve fitness?

Chtěl jsem podnikat spolu se svojí ženou, aktivní cvičitelkou Pilates. Obor služeb, specificky fitness, nemá velké bariéry pro vstup. Nadchnul mě koncept ženského cvičení v moderní formě a propracovaný systém, který usnadní řízení fitka i obsluhu klientek. První naši EXPRESKU jsme otevírali na podzim 2011. (pozn. redakce: nyní jsou již úspěšnými multi-franšízanty provozující několik pražských poboček současně).

Expreska je franšíza, jak vnímáte podnikání v tomto systému? Uvažoval jste i jak začít podnikat ve fitness na vlastní pěst nebo bylo síťové podnikání pod známou značkou cestou snadnějšího startu? V čem vůbec vidíte výhody franšízového podnikání?

Franšíza je přínosem například při jednání s úřady, protože se mi již stalo, že úřednice EXPRESKU znají a tím pádem se rozhodují snadněji.

Velká výhoda je možnost vidět čísla dobrých provozoven, možnost ledacos od kolegů „odkoukat“, vzájemně se inspirovat a pomáhat si. A společná výroba: je rozdíl dělat letáky pro jednu pobočku a pro 5 nebo dokonce 9 poboček, dostáváte se zcela na jiné náklady na leták, nehledě k tomu, že já reklamu zpracuji a kolegyně může zajet do tiskárny a pak rozvést po expreskách, takže to šetří čas oběma. Nebo reklama: když se spojí dvě desítky EXPRESEK v Praze, tak je jednodušší udělat kampaň v novinách metro. Takže jednoznačnou výhodu vidím ve spolupráci a nákladové efektivitě.

Jsou lidé, kteří uvažují jak a s čím začít podnikat… pomůže centrála Expresky i podnikatelům nováčkům? Má, podle Vás, možnost začít podnikat pod známou značkou i začátečník?

Ano! I pro mne to byla ta správná volba. Může se poradit jednak s centrálou a také mu poradí kolegové, kteří provozují pobočky v jiných městech (franšízanti) ohledně čehokoliv – nejen co se týká konceptu, ale i jednání s úřady, s účetnictvím i řízením lidí… Stále si mezi sebou takto pomáháme. Máte možnost srovnání výkonu vašeho provozu, přenos toho, co funguje nejen v marketingu a v řízení zaměstnanců. Často si v průběhu měsíce hlásíme mezi sebou tržby, což působí dost motivačně . Pokud podniká začátečník samostatně, těžko se mu hledá rada a srovnání.

franchising v Expreska fitness je propracován na profesionální úrovni

„Vyberte si franšízu a jděte do toho! Ve škole získáte znalosti, v podnikání pod známou značkou zkušenosti.“

Fitness franšíza EXPRESKA vám poskytne návod na podnikání. Nováčkům ukáže, jak začít podnikat a jak postupovat, aby bylo podnikání úspěšné. Získáte lety prověřený podnikatelský model i široké know-how!

Než jste se do podnikání s Expreskou pustil, co jste dělal? Uvažoval jste například i jak podnikat u zaměstnání?

Asi 2 roky jsem se jako OSVČ rozhlížel, co vlastně chci dělat, předtím jsem působil mnoho let v marketingu finančních služeb, zejména reklama a aktivace. Když jsem v roce 2010 objevil Expresku, bylo rozhodnuto.

Podnikáte se značkou Expreska, naplnilo podnikání ve fitness vaše očekávání? Myslíte, že je v něčem složitější, než podnikání v jiném oboru?

Majitel franchisingové licence Expreska: franchising mému podnikání dodal nový rozměr

Ve fitness je jednoduché zahájit podnikání. Zatím stále není státem tento obor tak regulovaný, jako jiné. Složitější je to právě v tom, že vzniká velká spousta fitek a často také zanikají. Věrnost klientů není nijak velká, v současnosti pracujeme hodně na vysvětlování výhod dlouhodobých plánů. Také je nutné neustále přinášet novinky a zpestření cvičení, aby se neomrzelo. Naštěstí kruhový trénink EXPRESKA je perfektně navržen pro ženy, během krátké doby umožní procvičení celého těla. Díky afterburn efektu až 48 hodin a principu superkompenzace stačí klientce přijít 3x týdně a přitom dosahovat rychlých výsledků. Přitom cvičení za hranicí aerobní zóny způsobuje zvyšování trénovanosti, nahrazování tuků svaly a zlepšení kondice, zrychlení metabolismu.


Franšíza je svobodné podnikání pod známou, zaběhnutou značkou. Nabízí se otázka ohledně „kompromisů“, přeci jen se jedná o vazbu dvou podnikatelských subjektů…


V podnikání pod známou značkou musíte respektovat jistá pravidla, vnímáte i nějaká úskalí? Máte prostor volně realizovat své nápady na podnikání, dělat změny a kreativně své podnikání obohacovat?

Chtěl jsem podnikat s vidinou svobody, nicméně jakožto podnikatel jsem svázán nejen smlouvou franšízovou, ale i nájemní, smlouvami s dlouhodobými partnery aj. Takže úplně tak nemůžu dělat, co chci. Zároveň, tak jako v jiném podnikání, sranda končí kolem poloviny v měsíci, kdy je potřeba hradit mzdy a DPH a další poplatky. To jsou limity podnikání a svobody.

Jinak jsem také poznal, že kreativita ve franšíze má své meze, každá značka má svá pravidla. Nelze neustále něco měnit, koncept má nastaveny mantinely a přes ty nejede vlak. To jsem poznal na vlastní kůži, musel se přizpůsobit a teď jsem nejvíc spokojený.

Překvapilo Vás v začátcích spolupráce s Expreskou něco? Doporučíte čtenářům, jak podnikat ve fitness, nač se mají připravit, s čím by měli počítat?

Měl jsem na výběr mezi partnerstvím s celosvětovým konceptem a tuzemskou, v té době méně rozvinutou značkou. Zvolil jsem rozvíjející se, i s těmi nevýhodami, že koncept se ještě trochu ladil. Na druhou stranu jsem mohl přispět svými zkušenostmi z reklamy a promo. Překvapilo mne, stejně tak jako snad každého franšízanta, že to „nejde samo,“ ale jen „snadněji“, takže franšízant nemá úspěch zaručen, jen usnadněn. Musí hodně hodně pracovat a snažit se, více než v běžném zaměstnání.

Jaké vnímáte rozdíly při rozjezdu podnikání pod známou značkou a běžným podnikáním?

S franšízou je vše snazší a každý člověk umí otevřít provozovnu podle manuálu. Hůře se rozhoduji a takto pro mne bylo hračkou prostě jen „jít a koupit tady“ dle návodu. Vezměte to tak, jako když se rozhodujete jakou barvou chcete mít vymalovaný obývací pokoj – světlou nebo tmavou, žlutou nebo do zelena, nebo nechat stěny moderně v cihle nebo jenom nechat bílou? Názorů je hodně, psychologie barev propracovaná, je to těžké rozhodování. Při podnikání se známou značkou máte jasno, co na stěny: jen bílá a fuchsie růžová… 🙂

V oboru fitness je silná konkurence. Jak si vedete ve vztahu ke konkurenci? Získáváte podporu od franšízora, aby Vám Váš byznys dobře prosperoval?

Za dobu 9 let, kdy sleduji fitness profesionálně, vidím rostoucí konkurenci, ale také zavírání neúspěšných fitness projektů. A pozoruji také vliv módních výstřelků a novinek. Tím základem pro nás je osvědčený kruhový trénink, vždyť sekvenční cvičení pochází nejméně z šedesátých let minulého století. Největší podporou je růst počtu sesterských provozoven a vzrůstající známost značky.

Jak vnímáte zákazníky Expresky? Baví je cvičení s Vámi? Jsou spokojeni?  Vracejí se?

Klientky! My máme jen ženské zákazníky, a ženy jsou náročné  Samozřejmě, že se nám klientky obměňují, chtějí cvičit hlavně mimo léto a pak se zase vracejí. Nicméně máme hodně dlouhodobých a to třeba na Černém Mostě je stále aktivních 8 členek již z roku 2011, asi 27 z roku 2012, takže něco na té EXPRESCE je…

Dostal jste od centrály podporu ve formě školení trenérů a zaměstnanců Vaší regionální Expresky?

Nejen na začátku při otevírání každé provozovny, ale i průběžně se trenérky školí v trenérství, obsluze, prodeji, telefonování… Centrální školení je základ a sami si ještě přidáváme. Nemohu srovnat s konkurencí, ale školení je u nás opravdu důležité a jsou vidět výsledky.

Co Vás na podnikání nejvíce baví?

Kromě té relativní svobody také fakt, že svou prací buduji hodnoty, které lze v případě potřeby zpeněžit. Zaměstnanec může otevřít hodně poboček firmy, ale žádnou již nemůže následně prodat.

Také mohu rozhodnout a snáze prosadit u zaměstnanců nový projekt, nebo si v malém měřítku za svoje peníze mohu vyzkoušet nový způsob reklamy, takže získávám měřitelné výsledky…a v případě neúspěchu mě nikdo nekárá. Prostě snazší život, než v zaměstnání, a přitom díky franšíze pod jakýmsi pomyslným ochranným deštníkem pro případ nepohody.

Co byste doporučil lidem, kteří se rozhodují začít podnikat? Doporučil byste jim začít podnikat se známou značkou?

Vyberte si značku a jděte do toho! Ve škole získáte znalosti, ve franšíze zkušenosti. Máme kolegyni, která se rozhodovala, zda má jít studovat MBA a rozhodla se pro EXPRESKU, takže teď se učí podnikání v praxi. Teoretiků je na světě dost, ale to co člověk zažije, už mu nikdo nevezme.

.

Chcete vědět více o podnikání s touto značkou?

anebo

Kontaktujte přímo zástupce značky:

.