06 KVĚ 2019
Vidina samostatného podnikání je pro mnohé z nás velmi lákavá! Ať už jste realista či pozitivně laděná duše, připravte se raději na to, že podnikání nebude jenom procházkou růžovou zahradou. Aby byla růžová zahrada krásná a dělala Vám radost, musíte o ni důsledně pečovat a pracovat na ní. Obdobně to platí také v podnikatelské realitě – aby bylo podnikání úspěšné, musíte vynaložit nemalé úsilí. V některých oborech se však nadřete více, v jiných méně, někde musí podnikatel neustále vymýšlet, zkoušet, improvizovat, jinde naopak může podnikat snadněji a s menším rizikem neúspěchu… JAK?
… SE ZNÁMOU ZNAČKOU, NAPŘÍKLAD FRANŠÍZOVOU!
Gustav Libra patří k těm šťastlivcům, kteří v sobě našli odvahu a změnili svůj profesní život. Rozhodl se prozkoumat nabídky hotových podnikatelských příležitostí a mezi nimi si také vybral. Zaujalo ho síťové podnikání pod známou značkou, formou franšízy, kde našel zalíbení. Podniká v něm už delší dobu a velmi úspěšně, zkrátka jede na vlně podnikání, stále jej rozšiřuje a konečně, podle jeho slov, jej práce opravdu baví a naplňuje!
Co Gustava přivedlo k myšlence začít podnikat, proč se rozhodl právě pro podnikání se sítí fitness center pro ženy EXPRESKA? Své dojmy z podnikání pod známou značkou nám prozradil v inspirativním rozhovoru tento sympatický pražský podnikatel.
Chtěl jsem podnikat spolu se svojí ženou, aktivní cvičitelkou Pilates. Obor služeb, specificky fitness, nemá velké bariéry pro vstup. Nadchnul mě koncept ženského cvičení v moderní formě a propracovaný systém, který usnadní řízení fitka i obsluhu klientek. První naši EXPRESKU jsme otevírali na podzim 2011. (pozn. redakce: nyní jsou již úspěšnými multi-franšízanty provozující několik pražských poboček současně).
Franšíza je přínosem například při jednání s úřady, protože se mi již stalo, že úřednice EXPRESKU znají a tím pádem se rozhodují snadněji.
Velká výhoda je možnost vidět čísla dobrých provozoven, možnost ledacos od kolegů „odkoukat“, vzájemně se inspirovat a pomáhat si. A společná výroba: je rozdíl dělat letáky pro jednu pobočku a pro 5 nebo dokonce 9 poboček, dostáváte se zcela na jiné náklady na leták, nehledě k tomu, že já reklamu zpracuji a kolegyně může zajet do tiskárny a pak rozvést po expreskách, takže to šetří čas oběma. Nebo reklama: když se spojí dvě desítky EXPRESEK v Praze, tak je jednodušší udělat kampaň v novinách metro. Takže jednoznačnou výhodu vidím ve spolupráci a nákladové efektivitě.
Ano! I pro mne to byla ta správná volba. Může se poradit jednak s centrálou a také mu poradí kolegové, kteří provozují pobočky v jiných městech (franšízanti) ohledně čehokoliv – nejen co se týká konceptu, ale i jednání s úřady, s účetnictvím i řízením lidí… Stále si mezi sebou takto pomáháme. Máte možnost srovnání výkonu vašeho provozu, přenos toho, co funguje nejen v marketingu a v řízení zaměstnanců. Často si v průběhu měsíce hlásíme mezi sebou tržby, což působí dost motivačně . Pokud podniká začátečník samostatně, těžko se mu hledá rada a srovnání.
„Vyberte si franšízu a jděte do toho! Ve škole získáte znalosti, v podnikání pod známou značkou zkušenosti.“
Fitness franšíza EXPRESKA vám poskytne návod na podnikání. Nováčkům ukáže, jak začít podnikat a jak postupovat, aby bylo podnikání úspěšné. Získáte lety prověřený podnikatelský model i široké know-how!
Asi 2 roky jsem se jako OSVČ rozhlížel, co vlastně chci dělat, předtím jsem působil mnoho let v marketingu finančních služeb, zejména reklama a aktivace. Když jsem v roce 2010 objevil Expresku, bylo rozhodnuto.
Ve fitness je jednoduché zahájit podnikání. Zatím stále není státem tento obor tak regulovaný, jako jiné. Složitější je to právě v tom, že vzniká velká spousta fitek a často také zanikají. Věrnost klientů není nijak velká, v současnosti pracujeme hodně na vysvětlování výhod dlouhodobých plánů. Také je nutné neustále přinášet novinky a zpestření cvičení, aby se neomrzelo. Naštěstí kruhový trénink EXPRESKA je perfektně navržen pro ženy, během krátké doby umožní procvičení celého těla. Díky afterburn efektu až 48 hodin a principu superkompenzace stačí klientce přijít 3x týdně a přitom dosahovat rychlých výsledků. Přitom cvičení za hranicí aerobní zóny způsobuje zvyšování trénovanosti, nahrazování tuků svaly a zlepšení kondice, zrychlení metabolismu.
Franšíza je svobodné podnikání pod známou, zaběhnutou značkou. Nabízí se otázka ohledně „kompromisů“, přeci jen se jedná o vazbu dvou podnikatelských subjektů…
Chtěl jsem podnikat s vidinou svobody, nicméně jakožto podnikatel jsem svázán nejen smlouvou franšízovou, ale i nájemní, smlouvami s dlouhodobými partnery aj. Takže úplně tak nemůžu dělat, co chci. Zároveň, tak jako v jiném podnikání, sranda končí kolem poloviny v měsíci, kdy je potřeba hradit mzdy a DPH a další poplatky. To jsou limity podnikání a svobody.
Jinak jsem také poznal, že kreativita ve franšíze má své meze, každá značka má svá pravidla. Nelze neustále něco měnit, koncept má nastaveny mantinely a přes ty nejede vlak. To jsem poznal na vlastní kůži, musel se přizpůsobit a teď jsem nejvíc spokojený.
Měl jsem na výběr mezi partnerstvím s celosvětovým konceptem a tuzemskou, v té době méně rozvinutou značkou. Zvolil jsem rozvíjející se, i s těmi nevýhodami, že koncept se ještě trochu ladil. Na druhou stranu jsem mohl přispět svými zkušenostmi z reklamy a promo. Překvapilo mne, stejně tak jako snad každého franšízanta, že to „nejde samo,“ ale jen „snadněji“, takže franšízant nemá úspěch zaručen, jen usnadněn. Musí hodně hodně pracovat a snažit se, více než v běžném zaměstnání.
S franšízou je vše snazší a každý člověk umí otevřít provozovnu podle manuálu. Hůře se rozhoduji a takto pro mne bylo hračkou prostě jen „jít a koupit tady“ dle návodu. Vezměte to tak, jako když se rozhodujete jakou barvou chcete mít vymalovaný obývací pokoj – světlou nebo tmavou, žlutou nebo do zelena, nebo nechat stěny moderně v cihle nebo jenom nechat bílou? Názorů je hodně, psychologie barev propracovaná, je to těžké rozhodování. Při podnikání se známou značkou máte jasno, co na stěny: jen bílá a fuchsie růžová… 🙂
Za dobu 9 let, kdy sleduji fitness profesionálně, vidím rostoucí konkurenci, ale také zavírání neúspěšných fitness projektů. A pozoruji také vliv módních výstřelků a novinek. Tím základem pro nás je osvědčený kruhový trénink, vždyť sekvenční cvičení pochází nejméně z šedesátých let minulého století. Největší podporou je růst počtu sesterských provozoven a vzrůstající známost značky.
Klientky! My máme jen ženské zákazníky, a ženy jsou náročné Samozřejmě, že se nám klientky obměňují, chtějí cvičit hlavně mimo léto a pak se zase vracejí. Nicméně máme hodně dlouhodobých a to třeba na Černém Mostě je stále aktivních 8 členek již z roku 2011, asi 27 z roku 2012, takže něco na té EXPRESCE je…
Nejen na začátku při otevírání každé provozovny, ale i průběžně se trenérky školí v trenérství, obsluze, prodeji, telefonování… Centrální školení je základ a sami si ještě přidáváme. Nemohu srovnat s konkurencí, ale školení je u nás opravdu důležité a jsou vidět výsledky.
Kromě té relativní svobody také fakt, že svou prací buduji hodnoty, které lze v případě potřeby zpeněžit. Zaměstnanec může otevřít hodně poboček firmy, ale žádnou již nemůže následně prodat.
Také mohu rozhodnout a snáze prosadit u zaměstnanců nový projekt, nebo si v malém měřítku za svoje peníze mohu vyzkoušet nový způsob reklamy, takže získávám měřitelné výsledky…a v případě neúspěchu mě nikdo nekárá. Prostě snazší život, než v zaměstnání, a přitom díky franšíze pod jakýmsi pomyslným ochranným deštníkem pro případ nepohody.
Vyberte si značku a jděte do toho! Ve škole získáte znalosti, ve franšíze zkušenosti. Máme kolegyni, která se rozhodovala, zda má jít studovat MBA a rozhodla se pro EXPRESKU, takže teď se učí podnikání v praxi. Teoretiků je na světě dost, ale to co člověk zažije, už mu nikdo nevezme.
.
Chcete vědět více o podnikání s touto značkou?
anebo
Kontaktujte přímo zástupce značky: