Výukový koncept Bricks 4 Kidz má za cíl rozvoj kreativity a zlepšení zkušeností a dovedností u dětí od 3 let. Vzdělávací programy franšízy Bricks 4 Kidz nabízí kreativní vyžití jak pro děti z mateřských škol, tak pro školáky, kteří si zde mohou v praxi procvičit své znalosti a vědomosti prostřednictvím hry.
Rozvoj kreativity dětí, poznávání, získávání nových znalostí a dovedností hravou formou – nejen skrze kostky LEGO® – je náplní kurzů Bricks 4 Kidz.
Vzdělávací a zábavné kurzy pro nejmenší děti, přes školáky, až po firemní teambuildingy pro dospělé
Programy pro mladší děti s kostkami LEGO DUPLO® pomáhají dětem objevovat, zkoumat a učit se novým věcem. V jednotlivých lekcích se věnují tématům, jako jsou zvířátka a jejich zvuky, věci kolem nás nebo dopravní prostředky. Starším dětem nabízí v Bricks 4 Kidz sadu Technicks, prostřednictvím níž děti zkoumají přírodní síly, vynálezy a staví vozidla opatřená motorem, což podněcuje dětskou zvídavost a chuť učit se (aniž by si toho byly vědomy, získávají vědomosti z oblasti matematiky, fyziky, techniky atd.). Dalším oborem, kterému se kurzy Brick 4 Kidz věnují (a nemají v tomto oboru výraznou konkurenci) je ROBOTIKA. Vzdělávací koncept Brick 4 Kidz se v poslední době ještě rozšířil o teambuildingové aktivity pro dospělé z názvem Bricks 4 Biz, které jsou určeny pro firemní, tak i nefiremní klientelu.
Výuka probíhá jednak v rámci škol (kde mohou děti navštěvovat kurzy po vyučování a rodičům odpadá starost o přepravu dítěte na kroužek na druhé straně města), tak ve výukových centrech, které slouží především pro možnost robotiky. V Bricks 4 Kidz nabízí juniorskou robotiku LEGO® WeDo 2.0® a pokročilou robotiku LEGO® MINDSTORMS® EV3 . Hodiny robotiky probíhají, až na pár vybraných škol, především ve specializovaných centrech.
Junior robotika představuje úvodní program při kterém děti používají LEGO® WeDo 2.0®. Program je navržen tak, aby dětem názorně představil robotiku a naučil je základním principům kódování.
Programy pokročilé robotiky s LEGO® MINDSTORMS® EV3 jsou navrženy tak, aby provedly děti úvodem do robotiky a zašly až k pokročilým konstrukcím. Děti se naučí jak navrhnout a naprogramovat robota, používat motory, senzory a další pomůcky, aby jejich robot dokázal splnit požadavané úkoly.
„Schopnost programování je v dnešní době nedílnou součástí technologického vzdělávání s přesahem do mnoha dalších oborů,“ vysvětluje Michele Leschová význam programování pro rozvoj dětských schopností a dodává: „Náš program naučí žáky základy programování, rozvine logické myšlení při řešení praktických úkolů. Pro naše potřeby využíváme jazyk Scratch, který považujeme za nejlepší. Umožňuje představit dětem základy programování a zároveň jazyk umožňuje vytvářet i velmi sofistikované programy. Programovací jazyk Scratch používáme v našich programech pro ovládání LEGO® WeDo 2.0®, LEGO® MINDSTORMS® EV3 nebo vytváření počítačových her.“
V případě robotiky staví žáci modely ze součástek LEGO® WeDo 2.0® nebo LEGO® MINDSTORMS® EV3 a posléze sami vytvoří program v počítači, který bude řídit jejich modely.
Při programování počítačových her mají děti za úkol kreativně vymyslet námět, systematicky ho zpracovat a společně vytvořit počítačovou hru. Pro každou hru děti vytvoří hlavní postavu ze stavebnice LEGO® a současně s každou hrou se děti učí složitější možnosti programování počítačových her. Nakonec si je děti mohou zahrát a ukázat svým kamarádům hry, které vytvořily.
Programy jsou nabízeny v rámci vzdělávání STEM, které je propojením oborů jako je VĚDA (Science), TECHNOLOGIE (Technology), STROJÍRENSTVÍ (Engeneering) a MATEMATIKA (Mathematic).
„Dle mého názoru mají více informací. Také rodiče potvrdili, že jejich děti jinak vnímají souvislosti probraného učiva např. ví, jak fungují motory, ozubená kolečka a jsou zručnější,“ vysvětluje Michele Leschová přínos kurzů pro děti.
„I přesto, že se může zdát, že v České republice je koncept Bricks 4 Kidz teprve na začátku, z celosvětového hlediska funguje tento koncept již 10 let. Díky podpoře centrály tak máme k dispozici detailně propracované postupy a modely.“ A věřte, že vymyslet takové modely není zrovna snadné (pracují na nich celé týmy odborníků)! „Z centrály také dostáváme marketingovou podporu včetně grafického zpracování propagačních materiálů,“ říká Michele Leschová k podpoře ze strany centrály a dodává: „Franšízant se však nemusí bát, že naše podpora, za tou z centrály, nějakým způsobem zaostává. V prvním roce a půl se snažíme našim franšízantům pomáhat, co nejvíce je to možné. Bez jejich vlastního přičinění však úspěch v podnikání očekávat nemohou.“
„Žádné speciální požadavky nemáme. Chceme především, aby naši franšízanti měli podnikatelského ducha, pochopitelně finance a byli organizačně schopní. Rádi bychom našli člověka, který ostatní franšízanty v síti nebude brát jako konkurenci, ale jako partnery, s kterýmí sdílí své zkušenosti.“
„I tato varianta spolupráce je možná. Franšízantku, která má aktivitu Bricks 4 Kidz přidanou ke svému rodinnému centru, již máme v Dobřichovicích.“
„Pro rodiče nabízíme večerní programy s dětmi od 18:00 do 21:00 a musím říct, že se tyto akce těší velkému zájmu ze strany klientů. Rodiče děti přivedou do centra a mohou jít do kina nebo na večeři. My máme pro děti připravený nejen program, ale také občerstvení.“
„Jedná se o města resp. oblasti kolem cca 60-100 tis. obyvatel. Konceptu Bricks 4 Kidz se daří ve velkých i menších městech. Velikost oblasti, která spadá do působnosti franšízanta, se odvíjí od velikosti města, v němž je centrum umístěno.“
„Dle mého názoru není, podnikání je potřeba věnovat alespoň 30 hodin týdně,“ vysvětluje Michele Leschová čásovou náročnost podnikání s konceptem Bricks 4 Kidz.
„Náš plán byl rozšiřovat mimo Prahu a to se nám podařilo, protože se nám ozvali další zájemci ze Středočeského kraje, Hradce Králové a Zlína. V roce 2018 bychom rádi rozšířili naši franšízantskou základnu o dvě až tři nové pobočky,“ říká Michele Leschová k plánům konceptu Bricks 4 Kidz.
„Většině našich franšízantů se daří. Pro úspěšné podnikání je důležitá správná organizace pobočky a osobní kontakt s klienty. Franšízant musí umět oslovit školy a rodiče tak, aby měli o konceptu Bricks 4 Kidz dostatečné informace. Důležité jsou proto ukázky ve školách, školních družinách a na školních akcích. Pro správný chod centra je důležité najít ty správné lektory, protože to je základ aktivit. A věřte, že najít kvalitní lektory je opravdu náročné. Naší snahou je však pomoct našim franšízantům nejen s hledáním lektorů, ale také s nastavením koncepce výuky. A právě k těmto aktivitám nám slouží naše pravidelná setkávání.“
.
Chcete vědět více o podnikání s touto značkou?
anebo
Kontaktujte přímo zástupce značky: