Chcete začít podnikat, ale nejste si jistí, zda máte všechny předpoklady pro to, rozjet vlastní byznys?

Nejste dostatečně asertivní, flexibilní či kreativní? Bojíte se, že bez těchto vlastní se na samostatné podnikání úplně nehodíte?

Žijete v přesvědčení, že pokud chcete začít podnikat, měli byste se orientovat v oboru, ve kterém plánujete podnikat, že je pro vás důležitá znalost daného trhu i potenciálních zákazníků, že byste měli nutně znát legislativu, účetnictví a další?

Možná vás všechny tyto domněnky zbytečně svazují a drží vás daleko od splnění vašeho podnikatelského snu!

Pojďme se proto na tyto jednotlivé vlastnosti podívat a třeba zjistíte, že jimi disponujete, jen si jich nejste vědomi…

1)      Cílevědomost

Každý podnikatel se jistě v podnikání setkal s neúspěchy. Právě díky cílevědomosti a zdravému sebevědomí pak tyto krušné chvíle překonal. Člověku se však ne vždy toho zdravého sebevědomí dostává. Je proto potřeba stanovit si cíl či cíle, jež chceme v podnikání dosáhnout. A jak již bylo minule řečeno: „Co je psáno, to je dáno!“. Toto motto platí i pro naše cíle. Nejlepší je proto mít hlavní cíl podnikání, i menší cíle vedoucí k jeho dosažení, písemně. Můžeme pak jednou za čas udělat jejich rekapitulaci a říct si, co se nám podařilo a na čem naopak musíme ještě zapracovat. Když pak přijde nějaký neúspěch, nedíváme se už na něj jako na pohromu.

2)      Flexibilita

Situace na trhu se mění každým okamžikem, musíme na to proto v našem podnikání myslet. Neznamená to však měnit svou strategii každý den, tím spíš naše zákazníky vyděsíme, než potěšíme. V tomto případě pak platí, že méně je někdy více. Rekapitulací našich cílů můžeme realizovat i některé změny. Nebudeme tak dělat změny bezhlavě, ale s určitým rozmyslem, a tak abychom dosáhli daného cíle.

3)      Kreativita

Jak říká jedno motto: „Lepší blázen s nápadama, nežli blbec bez fantazie!“. Nestyďte se proto za své nápady. Nikdo není bez fantazie, ale pokud máte pocit, že už se vám jí nedostává, tak zkuste zavzpomínat, po čem jste toužili jako děti. Nebo  se na svůj podnikatelský záměr nedívejte očima podnikatele, ale zákazníka. Chce to však velkou dávku empatie, protože musíme předpokládat, že ne všichni zákazníci uvažují jako my.

 4)      Trpělivost

Ani Řím nepostavili za jediný den. Nesmíme proto očekávat, že se z nás stane přes noc úspěšný podnikatel a při prvním neúspěchu vše zabalit. Jenom to než si k vám vaši zákazníci najdou cestu, nebude ihned. Přesvědčit zákazníka o tom, že váš produkt je pro něj to nejlepší, není vůbec jednoduché a ještě těžší je si takového zákazníka udržet. Nenechte se neúspěchy odradit a buďte trpělivý. Je přece známo, že trpělivost růže přináší.

5)      Asertivita

Asertivitu bychom měli chápat jako jednání jedince, který zvládá jasně definovat své požadavky, nejedná proti právům druhých lidí, umí naslouchat a je schopen přistoupit na kompromis. Neměli bychom však asertivitu zaměňovat s agresivitou a hrubostí. V podnikání jsou sice potřeba „ostré“ lokty, ale nic se nemá přehánět. Naší devízou v obchodním styku by se tak měla stát slušnost a férovost.

Našli jste se? Našli jste v sobě alespoň kousek flexibility, kreativity nebo asertivity? Že ne? Nevadí!

Někomu byly tyto vlastnosti dány do vínku. Kdo však to štěstí neměl, a chce se i přesto stát úspěšným podnikatelem, nemusí věšet hlavu!

Existuje již řada kurzů, kde si dané dovednosti můžeme osvojit. Je to však běh na dlouho trať a chce to vynaložit jisté úsilí.

Existují ale i jiné cesty, jak začít podnikat od nuly, bez zkušeností, bez kreativity i bez převratných nápadů na podnikání!

Můžete se spojit s ostříleným partnerem a do podnikání se vrhnout se známou značkou!

Podnikejte pod některou ze zavedených značek podle jejich přesného návodu…

Stačí si jen vybrat!