[quote] Výhodou franchisového konceptu Kaas met Smaak je, mimo jiné, také to, že franšízant neodvádí žádné procento z tržeb. „Jsme rádi, že se našemu franšízantovi daří a výdělky patří jemu!“ Objasňuje filozofii franšízingových sýráren a prodejen delikates ředitelka Lucie Hütter.[/quote]
Ing. Lucie Hütter je motorem společnosti Kaas met Smak. Tato mladá podnikatelka je rodačkou z Rožnova pod Radhoštem. Své vědomosti získala na Masarykově univerzitě v Brně a následně se přestěhovala za prací do Prahy. Několikaleté zkušenosti z velké IT firmy později vyměnila za možnost být tzv. vlastním pánem a začala podnikat v gastronomii.
Jak dosahuje tým Kaas met Smaaku svého úspěchu a co vše je pro to nutné udělat, prozradí obchodní ředitelka společnosti. Lucie Hütter se s námi podělila také o své první krůčky k franšízovému podnikání – jak vlastně franšíza Kaas met Smaak vznikla a jaké jsou další vize tohoto konceptu sýráren:
Lucie, co Vás k podnikání se sýry vedlo? Byla to Vaše první podnikatelská zkušenost?
Přivedl mě k tomu můj tehdejší kamarád, který chtěl rozšiřovat svůj malý krámek a potřeboval pomoci. Začala jsem podnikat již dříve, kdy jsem vlastnila butik se značkovým oblečením. Bohužel díky zvýšené kriminalitě v okolí butiku jsem raději tuto práci, ač nerada, opustila. Pak se mi narodil syn, ale jsem činorodý člověk a dlouho jsem nevydržela být jen doma.
Co vše je potřeba, než začne takový franšízant provozovat svoji vlastní franšízovou pobočku Kaas met Smaak?
První, a asi i nejdůležitější věcí, jsou jistě finance na podnikání. A také je velmi přínosné být milovníkem jídla a především sýrů, poté jde práce v tomto oboru vždy lépe. Zkušenosti člověk nasbírá ať už přípravou vlastní prodejny a zaškolováním se nebo z různé literatury. I když popravdě, praxe je vždy ta nejlepší škola. Franchisant by měl mít zmapovanou oblast, ve které by chtěl sýrárnu Kaas met Smaak provozovat a také mít alespoň nějaký přehled o tom, jaký je po této komoditě zájem. Velkou výhodou je, že dnes již lidé rádi vyhledávají tyto specializované obchody, aby si dopřáli kvalitní potraviny.
Kolik stojí franšízingová licence Kaas met Smaak, popřípadě jaké jsou další roční poplatky?
Franšízová licence Kaas met Smaak stojí 100.000 Kč na 5 let s opcí, která se již neplatí. Dále se platí marketingový poplatek, který je stanoven dle velikosti franšízantovy prodejny, ale jedná se o částku v řádu tisíců korun. Samozřejmě nepožaduje žádné procento z tržeb, jsme rádi, že se našemu franšízantovi daří a výdělky patří jemu.
Jakým způsobem pomáháte svým franchisantům? A jak se jim nyní vede?
Nyní máme jednu franšízovou prodejnu v Rožnově pod Radhoštěm, kterou vede moje maminka, na které jsme
si vyzkoušeli, že i na malém městě lze provozovat takovouto specializovanou prodejnu, kam se její zákazníci rádi vrací. Pomáháme samozřejmě, co se týká zaškolování, podpory různými akcemi, franchisantům poskytujeme dárky pro jejich zákazníky a vyhledáváme nové produkty dle jejich doporučení. Přece jen, v každém koutě republiky mají zákazníci jiné chutě.
Jaké jsou Vaše výhledy do budoucna? Je možné pořídit více franchis Kaas met Smak v jednom městě zároveň?
Výhled je samozřejmě takový, že bychom rádi otevřeli další pobočky našich Sýrárií – sýráren Kaas met Smakk. V jednom městě může být samozřejmě poboček více, ale záleží na velikosti města, ve velkých městech to jistě nebude problém.
Máte nějaký vzkaz či doporučení, které byste chtěla předat potenciálním franšízantům? Ať už zájemcům o franšízový koncept Kaas met Smaak nebo těm, kteří se o franšízovém podnikání teprve dozvídají a přemýšlejí, zda mají začít podnikat na vlastní pěst nebo s franšízou…
Výhodou franchisingu je již připravený koncept. Začít podnikat na vlastní pěst není úplně pro všechny. Franchisové podnikání má výhodu v tom, že jsou už „vychytané všechny mouchy“ a tím pádem je menši riziko podnikání. Proto je můj vzkaz jednoduchý, pokud chcete být vlastním pánem, ale nemáte žádný podnikatelský nápad, nebo se jednoduše bojíte do toho jít sami, začněte spolupracovat s Kaas met Smaak!