Možná vás překvapí i to, že zhruba třetina dodavatelů McDonald´s tvoří české a slovenské firmy či farmáři, dodávající hovězí maso, vejce, šunku nebo zeleninu, a další stále hledají. Stát se však dodavatelem takové značce není jen tak – dodavatele si McDonald´s velmi pečlivě vybírá, „náborová“ jednání trvají dva i tři roky.
Přestože je celosvětový plán značky do roku 2025 mít své spotřebitelské obaly pouze z recyklovaného nebo certifikovaného materiálu a všechny spotřebitelské obaly recyklovat, česko-slovenská divize už nyní posílá k dalšímu zpracování kolem 60% obalů (spotřebitelských i dodavatelských), a dalších 30% k využití energetickému. Restaurace recyklují také bio odpad či oleje z kuchyně.
Další novinkou, kterou již McDonald´s testuje v několika svých provozovnách, je takzvaný „table service“ – objednáte si, zaplatíte, dostanete číslo, posadíte se a čekáte na svou objednávku, kterou vám zaměstnanci přinesou až na váš stůl. Obsluhou u stolů chce McDonald´s svým zákazníkům poskytovat větší komfort. Americká franchisa navíc plánuje posílit týmy na pobočkách o tzv. leadera péče o hosty, který bude např. pomáhat návštěvníkům s tácy nebo bude po ruce rodinám s dětmi.
„Díky službě McDelivery, kterou pro nás zajišťuje partner Uber Eats, se opět přibližujeme našim zákazníkům. Ti si ode dneška mohou pochutnat na svých oblíbených jídlech kdekoliv chtějí,“ uvedl generální ředitel McDonald’s Česká republika a Slovensko Tomasz Rogacz a doplnil: „Aplikace Uber Eats je pro uživatele jednoduchá, doručení je rychlé a jak my, tak Uber Eats, jsme věnovali velké úsilí tomu, abychom dokázali udržet kvalitu našich jídel na co nejvyšší úrovni.“ Služba McDelivery je od svého spuštění v Praze dostupná v okruhu až do 2,5 km od restaurací McDonald’s na Vodičkově ulici, u Muzea, na Florenci a u arény Eden, a to vždy od 11:00 do 23:00 hod. Důležitou podmínkou pro dostupnost této služby je dostatečný počet kurýrů v dané oblasti, kteří budou jídlo doručovat. Záměrem obou společností je do konce roku službu McDelivery rozšířit do dalších pražských restaurací McDonald‘s.
Ve službě „McDelivery“, tedy v rozvážení jídla, vidí McDonald´s velký potenciál.
V současnosti v Česku společnost McDonald´s spol. s r.o. provozuje pouze 9 vlastních poboček, ostatních 89 funguje podle jasně daného vzoru v režii samostatných provozovatelů, franchisantů.
V současnosti mohou navštěvovat McDonald´s převážně obyvatelé a návštěvníci velkých a krajských měst. V plánu je ale vybudovat restaurace i v menších městech. „Připravuje se takový koncept restaurací pro menší města, aby vyhovovaly jejich potřebám a zároveň odpovídaly i dané kupní síle,“ poodhaluje plány dalšího rozšiřování sítě franchisový ředitel Radim Foltýn a strategii pro expanzi ještě doplňuje: „Máme v plánu budovat především nové pobočky v podobě, „vlastních domků“, s již tradičními službami jako drive thru a McCafé a zároveň se všemi ostatními vymoženostmi, které v poslední době uvádíme na trh.
Nové lokality pro obě varianty McDonald´s stále analyzuje a postupně vyhodnocuje.
.
Chcete vědět více o podnikání s touto značkou?
anebo
Kontaktujte přímo zástupce značky: