Náš grunt je ryze česká franšízová síť prodejen zaměřených na kvalitní čerstvé potraviny. Pro své prodejny s tradičními českými a moravskými výrobky franšíza Náš grunt nabízí produkty malých a středních tuzemských výrobců a farmářů s ohledem na domácí původ, chuť a tradiční způsoby zpracování bez umělých náhražek a doplňků. Dodává na trh poctivé uzeniny, kvalitní maso, chléb pečený tradičním způsobem, jogurty a sýry, vejce z volných výběhů, zeleninu z českých pěstitelských lokalit, mošty a pálenky z ovoce z místních sadů, víno, med a mnoho dalšího včetně regionálních specialit.
Franšíza Náš grunt na pultech svých prodejen nabízí také kvalitní BIO produkty, částečně jsou zastoupeny i bezlepkové a další potraviny. Dominují však klasické čerstvé produkty s prověřenou kvalitou.
Náš grunt pro své franšízové prodejny dodavatele zboží opravdu pečlivě vybírá a prověřuje – důležitá je pro franšízu Náš grunt nejen kvalita výrobků a složení, ale velmi zásadní je také chuť.
[quote]„Při
startu našeho podnikání jsme zvažovali několik směrů. Ve finále jsme si
uvědomili, že na českém trhu není žádný obchod zaměřený právě na české
produkty. Naší jednoznačnou prioritou byla kvalita. Velmi nás proto
těšilo, když jsme našli podobně smýšlející dodavatele, se kterými se
nyní setkáváte v našich prodejnách,“ říká Jiří Málek, jeden ze zakladatelů společnosti Náš grunt.[/quote]
Druhý člen zakládajícího týmu franšízy Náš grunt, Aleš Kotěra, se s námi podělil o své podnikatelské zkušenosti – prozradil, jak se odhodlal začít podnikat, jak si vede jeho franšízový koncept v praxi a také vyzývá začínající podnikatele k tomu, aby při rozhodování o budoucím podnikání, vzali do úvahy i podnikání pod franšízovou značkou a proč…
Po několika letech práce v korporátních firmách jsem se rozhodl pro vlastní podnikání. Spolu se společníkem jsme hledali díru na trhu a našli jsme ji v podobě chybějících obchodů zaměřených na kvalitní domácí potraviny. Po měsících příprav tak vznikl koncept kamenných farmářských prodejen Náš grunt, jehož jsem spoluzakladatelem a spolumajitelem. To, že jsme s uvedenou myšlenkou přišli na trh jako první, nám dalo značný náskok a nyní máme cca 30 prodejen po celé ČR.
V současnosti zákazníci stále více dbají na to, co jedí. Původ, složení a kvalita potravin hraje při rozhodování ve výběru produktů čím dál tím větší roli. Náš grunt nabízí svým zákazníkům kvalitní potraviny vyrobené z nejlepších surovin s jasným původem od malých a středních tuzemských výrobců a farmářů. Rostoucí trend zájmu umožňuje i růst naší sítě a jednotlivých prodejen. Trend zároveň vidíme jako dlouhodobý, s dobrou perspektivou do budoucna.
Franšíza Náš grunt je klasický franšízový systém, který svým partnerům poskytuje kompletní know-how, školení, pomoc při realizaci a vedení prodejny, obchodní nástroje a techniky, marketingové nástroje a další podporu centrály. Další z velkých výhod je široká síť dodavatelů a vlastní centrální sklad a logistika. Díky tomu mohou prodejny využívat širokou paletu produktů.
Spolu s klasickými franšízovými nástroji (viz. předchozí otázka) neustále pracujeme na rozvoji a zlepšování konceptu. Snažíme se tak svým partnerům a zákazníkům poskytovat stále nové produkty, služby a servis.
Manažerské nebo podnikatelské zkušenosti jsou velkou výhodou pro vybudování prosperující prodejny, nikoliv však podmínkou. Díky silnému zázemí a široké podpoře ze strany franšízora, lze úspěšně provozovat podnikání s franšízou Náš Grunt i bez těchto zkušeností.
Většina prodejen vykazuje dlouhodobě nárůsty tržeb a dosahuje očekávaných výsledků. Franšíza obecně dává podnikateli vyšší jistotu úspěchu, než samostatné podnikání, nikoliv však 100%. Proto, jako v každém systému, někdy dochází ke změně provozovatele či uzavření neefektivní pobočky. Cílem franšízora je nastavit taková kritéria, aby těchto případů bylo minimum.
Aktuálně máme, vedle vlastních třech prodejen, dalších 26 aktivních franšíz Náš Grunt po celé republice. V letošním roce plánujeme otevřít dalších 5 prodejen. Nejbližší realizované budou v Praze 2 na Francouzské ul. a v Hlučíně.
Podporu naši franšízanti pociťují v oblasti marketingu a PR v mnoha oblastech a směrech, pravidelně spouštíme kampaně zaměřené na různá období a události, edukujeme širokou veřejnost např. pravidelnými výstupy našich dodavatelů v rádiu a do prodeje uvádíme a propagujeme zajímavé nové produkty s odkazem na vysokou kvalitu.
Snažíme se tím přimět k zamyšlení i zákazníky, kteří preferují levné a mnohdy nekvalitní potraviny. V tomto nám pomáhá i obecný trend a kauzy spojené s hromadnými dovozy nekvalitních potravin.
Franšíza Náš grunt také spolupracuje s Nadací Avon, která bojuje proti rakovině prsu. Více o projektu.
Typickým zákazníkem našich prodejen je člověk, který nechce utrácet za potraviny plné náhražek, zajímá se o své zdraví a zdraví své rodiny nebo si chce prostě jen pochutnat na dobrém jídle. Každá prodejna má vybudovanou silnou základnu stálých zákazníků, kterých si vážíme a v současnosti pro ně navíc rozjíždíme věrnostní systém. No a co je také velmi důležité – jsme velice rádi, když do našich prodejen zavítají noví zákazníci na doporučení těch stávajících.
Vhodná jsou města s 20 000 a více obyvateli. Nicméně prodejny nám úspěšně fungují i v menších městech. Důležitá je celková kupní síla místa. Proto každou lokalitu spolu se zájemcem důkladně prověřujeme.
Díky vlastním produktům můžeme lépe uspokojit potřeby našich zákazníků. Již nyní tak máme například šunku zpracovávanou pouze pro prodejny Náš grunt. Vlastní výrobky budeme postupně rozšiřovat.
Je to určitě odvětví, které má budoucnost. Aby podnikateli obchod dlouhodobě fungoval, musí se mu věnovat na plno a neustále jej rozvíjet a posouvat. Současně musí najít vhodné dodavatele s dobrými podmínkami.
Za nás budeme pochopitelně rádi, pokud takový podnikatel do úvah o byznysu zapojí i možnost spolupráce s franšízou Náš grunt a osloví nás, ať už přímo s dotazy k franšízovému konceptu nebo jen se zájmem o nezávaznou schůzku.