Už jste slyšeli o fast casual konceptech v gastronomii? Jestli máte rádi burgery, nahlédněte do kuchyně úspěšné franchisy Regal Burger, která hledá majitele nových poboček…

O byznysu s chutí šťavnatého hovězího buregeru jsme si povídali s Borisem Řezníčkem, ředitelem slovenské franšízy Regal Burger.Celý koncept podle něj vznikl jako další logický krok expanze firmy – ověřili si, co v praxi funguje nejlépe a hotový podnikatelský model si nyní mohou dovolit šířit dál, mezi začínající podnikatele. Protože na Slovensku již několik franšíz úspěšně existuje, u nás již provozují 8 vlastních poboček, nastal čas začít s franšízami i tady. Kromě dobytí Prahy mají v plánu také rozšiřování se do dalších regionů ČR, a pro takovou expanzi je podle Borise Řezníčka franšíza ideální. 

V Praze by se letos rádi dostali na dvojciferné číslo a začali s regionální expanzí právě prostřednictvím franšízy!

Značka Regal Burger na Slovensku existuje od roku 2013, a v roce 2017 otevřeli první pobočku mimo Bratislavu – franšízu v Piešťanech – a k dnešnímu datu provozují pět franšíz a několik dalších je v jednání, hlavně mimo Bratislavu. Česká Republika byla, hlavně pro podobnost tamějšího trhu se slovenským, v hledáčku firmy od začátku. V Pražském Centru Černý Most tedy otevřeli v roce 2016 první českou pobočku a před pár týdny v nákupním centru EDEN otevřeli ve vlastní režii další, v pořadí již osmý pražský fast food, a další franšízové pobočky v Praze jsou ještě v letošním plánu, ale brzy se tato fast casual gastro franšíza chystá se svými  chutnými hamburgery také do jednotlivých regionů ČR.

Která konkrétní města máte v hledáčku po Praze, a co bude dříve, pokrytí metropole či rozvoj v dalších městech?

Oba procesy by měly běžet zároveň, v Praze stále vidíme prostor pro další růst, ale primárně se chceme soustředit na rozvoj mimo Prahu – teď se díváme například na Brno, Ostravu, Olomouc, Hradec Králové, Pardubice a Plzeň. V některých z těchto měst už máme předjednány dobré prostory a hledáme aktivně franšízanta, jinde jede tento proces souběžně. Zároveň víme, že příprava a budování franšízy i půl roku, a není tedy důvod otálet.

Není podle vás v oboru gastronomie na trhu až příliš mnoho franšíz? Jak si stojíte v konkurenčním prostředí a v čem „vyčníváte“ – myslím tím vaše konkurenční výhody…

Navenek se může zdát,  že franšízový trh je “přegastrovaný”, ale díky tomu že gastro je in, se podnikům opravdu daří.  Navíc každoročně rostou výdaje obyvatel na stravování, čímž stále vzniká prostor po další koncepty i franšízy. Zároveň segment fast casual – tedy restaurační úroveň kvality jídla a výdej v čase do 5-6 minut jako ve fastfoodu je nejrychleji rostoucí segment, u nás i v zahraničí. Dá se říct, že v našem segmentu fast casual v oblasti burgráren jsme jak v České, tak i v Slovenské republice jedničkou, co do počtu poboček a taky v rychlosti otevírání nových. 

Naši konkurenční výhodou je především kvalita ve všech směrech kombinována s rychlostí. Co se týče surovin, používáme prvotřídní maso z lokálních farem, zeleninu dovážíme od farmářů a na housky máme vlastní recepturu. Rychlost servisu je zabezpečená modulární kuchyní a taky technologií na jejíž optimalizaci jsme pracovali několik let. Díky tomu, že jsme „tuzemská síť“, franšízantovi se dostává výrazně silnější a hlavně flexibilnější podpora než je standardem u mezinárodních sítí. Z hlediska franšízanta je důležité, že v gastru se dá lehce udělat chyba v konceptu, dodavatelích, produktu, a proto být součástí sítě má obrovské výhody – finanční i z hlediska know-how, proto je podnikání formou franšízy pro tento sektor přirozené.

Jak se Vám vydařil rok 2018? Je něco, co Vás mile překvapilo, z čeho máte opravdu radost?

V roce 2018 jsme ze tří poboček v Praze vyrostli na 8, což je obrovský úspěch, zároveň na Slovensku jsme otevřeli 5 franšíz a spustili nový koncept Streetfood by Regal. Kromě toho máme zpětnou vazbu od zákazníků (online nebo přímo na pobočkách), že naše burgery mají stále stejně pozitivní ohlas jako před dvěma lety, když jsme v Praze začínali, což je pro nás základním indikátorem úspěchu. Naši zákazníci nám pravidelně píší podněty, kde dále bychom měli otevřít, aby za námi nemuseli daleko cestovat, a další se nás ptají právě na možnosti franšízy.

…To je pro nás obrovská motivace, když naše produkty chutnají, zákazníci se pravidelně vrací a naše značka posiluje. Buduje si svoje stabilní místo v gastro segmentu, a vytváří tak platformu pro další růst.