Lidé čím dál tím více myslí na své zdraví a na to, co konzumují. Zmrzlinářský koncept Tak trochu jiná točená proto nabízí víc, než na co jsme byli doposud zvyklí u běžného stánku se zmrzlinou. Kromě klasických mléčných zmrzlin si zázník může pochutnat na Tak trochu jiné točené letní pochoutce v RAW nebo vegan variantě! Koncept myslí také na lidi s intolerancemi, kteří mají často problém si jen v létě tak smlsnout, a právě pro ně nabízí zmrzlinu bez laktózy či lepku. Za celé léto snad ani nemůžete vyzkoušet všechny varianty „jiné točené“… vybírat totiž můžete z úctyhodných 45 kombinací .
O relativně novém, avšak úspěšném podnikatelském modelu jsme si povídali s jeho zakladatelem Ondřejem Fréharem, který plánuje formou franchisové spolupráce rozmístit asi stovku pojízdných stánků po zajímavých místech České republiky. Alespoň poloviční počet stánků plánují na Slovensku, kde pro rozšiřování značky hledají vhodného master-franchisanta.
Chtěli jsme vnést do zmrzlinového podnikání více ovoce a zároveň nechat zákazníka vybrat z více možností točené zmrzliny než jen čokoláda, vanilka a míchaná. Začali jsme tedy s našim stánkem v Opavě a o zmrzlinu s ovocem nebo 100 % z ovoce byl velký zájem.
Vlastně ano. Chtěli jsme tento nápad rozšířit, ale neznáme všechna hezká místa, proto jsme se rozhodli na rozšíření formou franchisingu. Každý určitě zná ve svém okolí několik hezkých míst, kam se chodí relaxovat a kde by lidé zmrzlinu ocenili. A to je našim cílem, obsazovat příjemná místa v přírodě, kam si lidé chodí užívat svůj čas.
Určitě to nejsou nákupní centra nebo místa, kde je sice mnoho lidí, ale většina jen prochází. Ideální lokalita je ta, kde si lidé užívají a relaxují. Ze zkušenosti jsou to např. parky, cyklostezky, přehrady, koupaliště, turisticky atraktivní cíle, ale také různé akce od obecních slavností až po velké festivaly.
Z první sezóny s franchisanty jsme zjistili zajímavou statistiku. A to, že na menších obecních akcích stánek může vydělat více než na velkých festivalech, kde franchisantovi vezme velkou část zisku drahý nájem. Na menších akcích totiž také dosahujeme hranice produkčních možností, stejně jako na větších festivalech.
Chtěli do zmrzlinového podnikání vnést více ovoce a nechat zákazníky vybrat si z více možností… a vyplatilo se! I přes sousedící konkurenci se na Tak trochu jinou točenou tvoří denně dlouhé fronty!
.
Tou největší výhodou je přidaná hodnota pro zákazníka. V našem opavském stánku jsme obklopeni 2 dalšími točenými zmrzlinami a jednou kopečkovou. Přesto se u nás každý den tvoří dlouhé řady. Lidé čím dál tím více myslí na své zdraví a na to, co do sebe dostávají. U nás si přijde na své jak milovník klasických mléčných zmrzlin, tak i RAW, vegan nebo lidé, kteří mají problémy s laktózou a lepkem. V nabídce totiž máme vanilkový a čokoládový základ, ale také banánový, který je čistě ovocný. Do vybraného základu si zákazník nechá přimíchat jeden z pěti druhů mraženého ovoce, které jsou každý den v nabídce. Pro mlsouny máme v nabídce něco extra, za příplatek Oreo sušenky a lentilky. Celkem má náš zákazník na výběr z více než 45 kombinací.
Pro úspěch je důležité umět si zorganizovat svůj čas, protože stánek se dá provozovat i při každodenním zaměstnání. Velkou roli hraje výběr lokality a řízení zásob, aby bylo vždy všeho dostatek. Nemalou měrou se na úspěchu podílí také přístup k brigádníkům, dobře jim zaplatit a chovat se k nim seriózně by mělo být samozřejmostí. Úspěch se určitě dostaví, pokud bude stánek provozován v souladu s franchisovou příručkou.
Ano, zajišťujeme společně s novým franchisantem všechny legislativní požadavky, ať už jde o živnost, vzory smluv pro brigádníky nebo hygienické směrnice. Pro franchisanta zajišťujeme také servis strojů a okamžitou výměnu při poruše, aby franchisant nepřicházel o tržbu. Navíc v rámci franchisového balíčku dostane vše potřebné k začátku podnikání od stánku až do poslední naběračky.
Určitě již zmíněný servis strojů a jejich okamžitá výměna, dále společná propagace a cílení na lokalitu franchisanta také na sociálních sítích. S rostoucím počtem franchisantů se ještě snižují náklady na suroviny, které již teď máme od dodavatelů, díky odběru celé sítě, za velmi výhodné ceny. Na opavském stánku jsme jen za prázdniny minulého roku spotřebovali přes tunu ovoce a tento rok to vypadá na ještě více.
Cena kompletního franchisového balíčku, ve kterém je kompletní přívěs se strojem, mrazákem a dalším vybavením, plus licence a marketingová podpora je 550 tis. Kč bez DPH. Ročně se pak hradí franchisový poplatek 20 tis., který je pro první sezónu zahrnut ve vstupní investici.
Máme také variantu INSTORE pro ty, kteří již mají svou provozovnu a chtěli by jen zařadit koutek s „Tak trochu jinou točenou“. V tomto případě je vstupní investice nižší a pohybuje se v závislosti na rozsahu provedení. Licence poskytujeme na 5 let s bezplatnou prolongací.
Investice se každému franchisantovi určitě vrátí zpět, záleží jen na jeho píli, za jak dlouho to bude.
Exkluzivitu máme pouze částečnou. Kdo by chtěl obsadit celé město pro sebe, připlatí si 50 tis. Kč za exkluzivitu, v opačném případě počet stánků na daném území kontroluje centrála franchisora.
Investice se každému franchisantovi určitě vrátí zpět, záleží jen na jeho píli, za jak dlouho to bude. Na osobní schůzce s franchisanty odkrýváme reálná čísla z provozu našeho stánku a další detaily tohoto podnikání.
Stánek je ve vlastnictví franchisanta. Licence je na 5 let s možnou prolongací. Pokud by nastal nejčernější scénář a franchisant by chtěl ze sítě vystoupit, má možnost stánek odprodat zpět franchisorovi za zbytkovou hodnotu určenou franchisorem, avšak nepřesahující 200 tis. Pokud by si i po vystoupení ze sítě chtěl franchisant stánek ponechat, musí sundat polepy označující příslušnost ke značce „Tak trochu jiná točená“ a 3 roky nepodnikat ve stejné oblasti. Může ve stánku třeba prodávat párky v rohlíku, nikoliv však konkurující produkt – točenou zmrzlinu.
Jak jsem již zmínil, investice se každému franchisantovi určitě vrátí zpět, zmrzlina je nejen u nás letní hit, a tak je prakticky nemožné neprosperovat. Záleží však na volbě lokality a píli každého franchisanta. Samozřejmě také záleží na lidech, které do provozu obsadí. Navíc franchisant získá veškeré vybavení, takže nemusí tápat a vyměňovat stroje či zařízení, než zjistí, který nejlépe funguje. Získá také detailní know-how v rámci franchisového manuálu, kde jsou sepsány postupy pro přípravu produktů i návrhy na řešení situací. No a pak je tady i centrála… Podnikání tak relativně snadno může zvládnout i člověk při práci.
.
Chcete vědět více o podnikání s touto značkou?
anebo
Kontaktujte přímo zástupce značky: